31 Ağustos 2014 Pazar

Microsoft Yaz Okulu 2014'ün Ardından

Her güzel şey gibi, Yaz Okulu'da hemen bitiverdi. Zaman nasıl bu kadar hızlı geçiyor, anlamış değilim. Öyle güzel bir ay geçirdim ki. Şu an nereden başlasam yazmaya hiç bilmiyorum. İlk günden bi' başlayayım bakalım.


4 Ağustos sabahı 8.30 gibi Microsoft Türkiye binasına giriş yaptım. Ziyaretçi kartımı almak üzere girişteki danışma görevlisi Özgür Bey'in yanına gitmiştim ki soluma bir baktım, aaa Mustafa Hoca :D Mustafa Kasap hocamız, Microsoft'un Akademik Programlar Yöneticisi. Yaz Okulu'nun oluşumunda başrole sahip kendisi. O yüzden ne kadar teşekkür etsek az. Mustafa Hoca'yla günaydınlaştıktan sonra eğitimlerin yapıldığı Jupiter salonuna geçtim. Tabi bendeki merak duygusu hat safhaya ulaşmış vaziyetteydi. Microsoft Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Cavit Yantaç açılış konuşmasını yaptı ve programı resmen başlattı. Sonrasında Mustafa Hoca'mızdan Yaz Okulu sürecinin nasıl işleyeceğine ve bina kurallarına dair bilgiler aldık. Akabinde Kerem Özsu ile olan derslerimize başladık. Ama ne dersti o öyle! Düşünmekten kafamdan dumanlar çıkacak gibi hissettim. Arkadaşlar aynı hızla devam etti Yaz Okulu. Ne yapsam programın hızına yetişemediğimi hisettim sürekli. Konularımız o kadar çeşitliydi ki; Girişimcilik, reklam, pazarlama, uygulamadan para kazanma yöntemleri, kariyer, proje yönetimi ve tasarımı, nesnelerin interneti, iş zekası, bulut bilişim, windows uygulama geliştirme ve daha bir çoğu. Anladığınız üzere sadece teknik konular üzerine değildi Yaz Okulu programı. Amaç bizi olabildiğince fazla konudan ve sahip olduğumuz seçeneklerden haberdar etmekti ve bu kesinlikle çok ama çok daha iyi oldu benim için. İş zekası gibi daha önceden hiç duymadığım kavramlar hakkında bilgi sahibi oldum. Ve bu sayede ilerlemek istediğim konuyu belirledim ki onlar da nesnelerin interneti ve bulut bilişim. Zaten bu ikisi birbirinden ayrı düşünülemez. Bundan sonraki hedefim nesnelerin interneti konusunda kendimi olabildiğince geliştirmek.

Gelelim Yaz Okulu ortamına. Ortam tek kelimeyle ha-ri-kay-dı arkadaşlar. Sabahtan akşama kadar teknolojiden ve yazılımcılıktan bahsedilen, insanların sürekli fikir alışverişinde bulunduğu bir ortam düşünün. Ne kadar harika değil mi? :D Yaz Okulu'na gidişimin en büyük sebeplerinden biri buydu ve bu beklentim büyük ölçüde karşılandı. Zaten sırf bu yüzden programın bitişine bu kadar üzüldüm. Hakikaten üzüldüm be :) Cuma çıkıştaki halimizi görmeniz lazımdı. 25-30 kişi kadar kalmıştık ve kimse ayrılmak istemiyordu. Ancak Mustafa Hoca binadan çıkınca çıkabildik bizde :)

Seneye yapılacak programın çok daha güzel olacağından eminim. Eğer öğrenciyseniz mutlaka ama mutlaka başvurun. Hiçbir şey kaybetmez, aksine çok şey kazanırsınız eğer kendinizi öğrenmeye açık tutarsanız. Benim de bundan sonra yapmam gereken en önemli şeylerden biri Yaz Okulu'nda öğrendiklerimin üzerine çok şey ekleyerek yola devam etmek. Seneye başvuaracaklar için birkaç tavsiyem var:
  1. Yaz Okulu'na başvururken yapmanız gerekenlerden biri proje önerisi sunmak. Benim en büyük hatam, düzgün bir şekilde proje düşünmemek oldu. Bunu sakın yapmayın. Hatta mümkünse başvuru vaktini beklemeyin ve şimdiden bir proje düşünmeye başlayın. Gerekli araştırmaları yapın. Projeniz ne kadar yenilikçi ve çözüm odaklı olursa o kadar iyi olur sizin için. Örneğin, Yaz Okulu'ndaki 2 arkadaşımız yaptıkları projeler sayesinde bayağı bir parladılar ve projeleri için birçok kişiden teklif aldılar. O yüzden projeyi iyi düşünüp tasarlamak çok ama çok mühim.
  1. Teknik eğitimler için sakın ha Yaz Okulu'nun başlamasını beklemeyin. Çok önceden eğitimlerinizi almış olun. Bunun için Açık Akademi sizin için çok faydalı olacaktır. Zaten Yaz Okulu başlamadan projenizi büyük ölçüde tamamlamak için bunu yapmak zorundasınız.
  1. Bu seneki Yaz Okulu eğitimlerine bir göz atın. Ne kadar hazırlıklı bir şekilde başlarsanız, Yaz Okulu'ndan alacağınız verim o kadar fazla olur.
Eğer bu tavsiyelerime uyarak başlarsanız Yaz Okulu'na, inanılmaz başarılı olursunuz. Aksi takdirde siz de benim gibi Yaz Okulu'nun hızına yetişicem diye paralarsınız kendinizi.

Şimdiden kolay gelsin...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder